نتایج جستجوی شما

شهرقصه

ارسال شده توسط admin بر 27 شهریور, 1398
0

شهرقصه ی هزار و یک شهر، قلب تپنده‌ی این مجموعه است. بزرگترین شهربازی در خاورمیانه ، شهر قصه یک تم‌پارک است با ۴۵ راید و ٢٨ جاذبه در ٧ دیار و در مساحت ٣٨ هکتار که بر اساس مسترپلان شرکت فورس کانادا طراحی شده و در دست احداث می‌باشد. جذابیت‌های شهر‏قصه ی هزار و یک شهر برگرفته از تجلی‌های “خیال ایرانی” در فرهنگ و تمدن و تاریخ ایران زمین و در زمینه‌های متنوع هنری از جمله طراحی، نمایش، موسیقی، فیلم، هنرهای تجسمی، شعر و ادبیات، آداب و رسوم، بازی‌ها، جشن‌ها، غذاها و… طراحی شده است. شهر‏قصه ی هزار و یک شهر بزرگترین شهربازی در خاورمیانه شروع فصلی نو در گردشگری مدرن ایران در منطقه 22 است.

 

برای رهن و اجاره آپارتمان در چیتگر مقاله لینک شده آن را مطالعه نمایید.

هفت گنبد، مرکز شهرقصه ی هزار و یک شهر

هفت گنبد در مرکز شهر‏قصه ی هزار و یک شهر و نماد خیال ایرانی است. هفت گنبد در مورد هفت قصه ایست که توسط هفت شاهزاده در هفت منطقه در هفت گنبد در هفت روز هفته برای بهرام گور تعریف شده است. هفت گنبد یا هفت پیکر اثر نظامی گنجوی شاعر بزرگ قرن ششم هجری است. قدرت خیال وی در میان شاعران پارسی‏زبان معروف خاص و عام است. هفت گنبد به هفت ستاره معروف است: فلک اول ماه (قمر)؛ فلک دوم تیر (عطارد)؛ فلک سوم ناهید (زهره)؛ فلک چهارم مهر (خورشید)؛ فلک پنجم بهرام (مریخ)؛ فلک ششم برجیس (مشتری)؛ فلک هفتم کیوان (زحل)

دیار ‍‍۱: دیار آفرینش

ورود به شهر‏قصه ی هزار و یک شهر با قصه نخست است؛ داستان آفرینش، قصه‌ای که شنونده و خواننده‌ای نداشت، پس دنیا و کائنات و موجودات آفریده شدند تا داستان آفرینش شنیده شود. صحن ورودی شهر‏قصه ی هزار و یک شهر با روایت هایی از قصه‌ی آفرینش شکل می‌گیرد؛ از نگاه دین، اسطوره و علم که هرکدام رویکردی به خلقت دارند. آغاز قصه با آفرینش و روایات آن است. این دیار با الهام از معماری مشهور “باغ ایرانی” طراحی و ساخته شده است و با عمارت سردر باغ ملی ما را به تهران قدیم دعوت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید  برج ستاره غرب

 

دیار ۲: تاریخ

شهرقصه ی هزار و یک شهر در منطقه 22 تهران است و با تهران قدیم آغاز می‌شود. نگاهی به پایتخت ایران در ٢٠٠ سال گذشته و از آنجا نگاهی به چند هزار سال تاریخ ایران. گذری از دوران مختلف، از تخت جمشید و طاق کسری تا چغازنبیل و مقبره دانیال نبی؛ نگاهی به شکوه ایران‏شهر در دوران گذشته. این دیار با جمع‌آوری عناصر باشکوه معماری ایرانی در کنار مجسمه‌ها و نقش برجسته‌ها، آئین‌ها، نمایش‏‌ها و کارنوال‏‌ها، پوشاک و البسه و … می‌تواند در یک نگاه، بیننده را با عظمت میراث مادی و معنوی ایران اسلامی، آشنا کند.

برای دریافت اطلاعات درباره قیمت و نحوه تحویل پروژه تریتیوم vip  با ما تماس بگیرید.

دیار ۳: دیار راه ابریشم

تجارت ابریشم نمادی است برای معرفی هیجان‏‌انگیزترین جاده‌ی تجاری دنیای قدیم، تجارتی که سرزمین‌ها و تمدن‌های بزرگ جهان کهن را به یکدیگر متصل می‌کرد. این سفر زمینی طولانی یکی از اعجاب‌انگیزترین سفرهای دنیا است؛ از شرق آسیا تا غرب اروپا؛ چین، هند، ایران، ترکیه و ایتالیا، میزبان کاروان‏هایی بودند که برای تجارت کوه‌ها، دشت‌ها و صحراها، از گرم‌ترین تا سردترین نقاط جهان را در می‌نوردیدند؛ کاروان‌هایی که به همراه کالاها، اندیشه و فرهنگ و هنر و آداب و رسوم را با خود به دل مهم‌ترین امپراطوری‌های آن زمان می‌بردند. جاذبه‌های این دیار با الهام از این جاده و سفرهای آن طراحی شده است.

 

دیار 4: دیار ماجرای شهرقصه ی هزار و یک شهر

چه در هیجانات سینمای معاصر جهان، چه در هیجانات روایت‏‌های متون کهن همچون “هزار و یک شب”، عناصری از یک جنس نهفته‌اند. فراز و فرودهای دراماتیک، خیال‌پردازی‌های شاعرانه. بال و پر گرفتن خیال آدمی، در این دیار ماجراها خواهد آفرید. از هفت خوان رستم در شاهنامه فردوسی تا افسانه‌های قلعه سنگباران، مواجهه با دیوها و جادوگران تا گذار از کوه‌ها و دریاها، فتح قلعه‌ها و شهرها توسط سمک عیار و… جاذبه‏‌های این دیار الهام گرفته از معماری های بدوی بشر در دل کوه و صخره تا ساختمان‌های اعجاب انگیز قلاع و دژها است.

 

بیشتر بخوانید  برج سپهر چیتگر

دیار 5: دیار اسطوره

در دل روایات و حکایات کهن، این اسطوره‏‌ها هستند که از سرزمین‌های دور و نزدیک، همانند هفت شاهزاده از هفت سرزمین، داستان‌های نسبت بشر را با هستی، جان می‌بخشند، این اساطیر هستند که خلق آنها بخشی از تلاش بشر برای فهم و توجیه دنیای اطرافش بوده است. اساطیری از هند و روم، از اروپا و یونان تا اساطیر ایرانی در این دیار جایگاهی دارند. اسطوره، کلمه‌ای معرب است از واژه یونانی هیستوریا به معنی «جستجو، آگاهی، داستان». هسته اصلی این دیار جستجو‌ها و داستان‌های بشر برای کسب آگاهی و شناخت نیروی بی‏کران طبیعت در کنار دغدغه‌های ناشی از ناشناخته‌ها و قدرت‌های غریب این دنیا است.

 

دیار 6: دیار آینده

دنیا چگونه خواهد شد؟ کار تخیلات علمی بشر به کجا خواهد کشید؟ ایران آینده چگونه مرزهای تخیل را درخواهد نوردید؟ داستان‏‌های علمی و تخیلی علاوه بر پرورش فکر و آینده نگری کودکان و نوجوانان، برای بزرگسالان نیز مفرح و خیال انگیز است. نگاه فانتزی به آینده و چگونگی آن، پیشرفت‌های بشر و تغییرات دنیای معاصر بستر تم این دیار است. چه بسیار کودکانی که با خواندن تخیلات نویسنده‏‌ها از هواپیما و زیردریایی، سال‌ها بعد آن ها را اختراع کردند و چه بسیار بزرگسالانی که به نوشته‌های خیالی نویسنده‏‌ها خندیدند. در این دیار، پرواز تخیل انسان امروز درباره جهان فردا به نمایش در خواهد آمد.

 

دیار 7: دیار بازی شهرقصه ی هزار و یک شهر

بازی، شغل کودک است. اگر با زاویه دید کودکان به دنیا نگاه کنیم ما نیز هر روز بازی می‏کنیم. بازی کارمند و کارگر، بازی دزد و پلیس ، بازی بیمار و پزشک، بازی شاگرد و معلم، و… کدام یک مشغول بازی است؟ کودک یا ما؟ همه این‌ها برای کودک بازی است، بازی زندگی! در این دیار به دنیای کودکی و بازی‌های آن باز خواهیم گشت، قهرمانان خیال کودکان در این دیار زنده خواهند شد و بازی خواهند کرد. سرگرمی‌های آموزشی و رایدهای متنوع، دیاری جذاب را برای پرورش خیال کودکان در شهر‏قصه ی هزار و یک شهر بزرگترین شهربازی در خاورمیانه به وجود خواهند آورد.

Rate this post

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقایسه لیست ها

تماس با ما