نتایج جستجوی شما

شهرک مسکونی چیتگر

ارسال شده توسط admin بر 30 آبان, 1401
0

معرفی شهرک های مسکونی چیتگر

منطقه 22 در غرب تهران بزرگ، وسیع ترین منطقه تهران و از مناطق نوپا و در حال توسعه ای است که نگاه بیشتر سرمایه گذاران املاک و در حال حاضر قشر بیشتری از مشتریان و خریداران که جهت سکونت اقدام به خرید ملک می کنند را به خود معطوف کرده است.

منطقه 22 دارای ساختمان ها وبرج های مختلف مسکونی، تجاری و اداری است که در قسمت های مختلف این منطقه قرار دارند .در این منطقه در بعضی از محله ها و شهرک ها ،ساختمان های با تعداد طبقات کم که همه تا 3 طبقه هستند قرار دارد مانند شهرک راه آهن، شهرک گلستان ، در شرق منطقه 22 و شهرک دانشگاه صنعتی شریف و الهی غرب در منتهی الیه غرب منطقه 22 قرار دارند. در بعضی از شهرکهای منطقه 22 مانند شهرک امید دژبان ، نمونه سپاه و شهید باقری که از اولین شهرک های ساخته شده در این منطقه هستند اغلب با مجتمع های 4 تا 10 طبقه مواجهیم که این شهرک ها در شمال بزرگراه خرازی قرار دارند .

در منطقه 22 بیشترین پراکندگی ساخت و ساز مربوط به برج های بلند مرتبه مسکونی ، تجاری و اداری است که معمولا بیشترین درخواست برای همین نوع ساخت و ساز وجود دارد .برج های این منطقه بیشتر بوسیله تعاونی مسکن های ادارات و ارگانهای مختلف ، یا در حال ساخت هستند و یا ساخته شده و تحویل مالکین و بهره برداران شده اند . معدود پروژه هم در این منطقه احداث شده اند که این پروژه ها و برج های مسکونی توسط بخش خصوصی اجرا شده اند و از نظر شکل ساخت و اجرا و همچنین جزییات قرارداد ها متفاوت هستند .

از بزرگ ترین و قوی ترین تعاونی مسکن ها در منطقه 22 بنیاد تعاون سپاه و بنیاد تعاون ارتش (بتاجا) هستند که در این مطلب سعی کرده ایم پروژه های بنیاد تعاون ارتش را به شما عزیزان معرفی کنیم .

شهرک مسکونی چیتگر

معرفی شهرک مسکونی چیتگر (امام رضا)

بزرگترین شهرک مسکونی در منطقه 22 شهرک چیتگر یا شهرک امام رضا است که در غرب دریاچه چیتگر واقع شده است .این پروژه از نظر وسعت و تعداد برج ها و واحدهایی که در آن ساخته می شود تبدیل به عظیم ترین شهرک منطقه 22 شده است.

به علت وسعت زیاد زمین این شهرک که مالکیت آن متعلق به بنیاد تعاون ارتش است این شهرک به پنج بخش یا پهنه تقسیم بندی شده که با نام های پهنه A، B، C، D ،E نامگذاری شده اند .شهرک مسکونی چیتگر در زمینی به مساحت 180 هکتار در برج های متعدد و پهنه هایی که ذکر شد با معماری ظاهری و تعداد طبقات متفاوت برج ها و در تیپ های متراژی مختلف از 64 تا 386 متر در جوار پارک جنگلی چیتگر و در جوار دریاچه مصنوعی چیتگر و رشته کوه های شمالی البرز واقع شده است.

موقعیت مکانی شهرک چیتگر

شهرک مسکونی چیتگر در بهترین لوکیشن از نظر آب و هوایی در ابتدای کریدور ورودی هوای تهران قرار دارد. در شمال زمین شهرک چیتگر بزرگراه خرازی (همت) امتداد یافته و برج هایی که در شمال شهرک چیتگر قرار دارند . ضمن اینکه پروژه عظیم هزار و یک شهر در شمال بزرگراه خرازی و روبروی این شهرک در دست احداث است . در غرب شهرک چیتگر مجموعه فرهنگی تفریحی و تجاری ایرانمال قرار دارد که از مزایای عالی آن نزدیکی به پهنه های A(بوستان) و  B(سروستان) است. ساکنان برج های این پهنه و در آینده پهنه های دیگر این شهرک با پای پیاده می توانند از امکانات گسترده و بی نظیر مجتمع ایران مال مانند مراکز تجاری ،باغ کتاب ،پردیس سینمایی و امکانات تفریحی و ورزشی متنوع آن استفاده کنند.

در شرق شهرک مسکونی چیتگر بلوار پژوهش واقع شده که این بلوار در شرق شهرک از بزرگراه خرازی تا بزرگراه همدانی و آزاد راه تهران –کرج امتداد یافته و تردد بین این شاهراههای اصلی را در کمترین زمان ممکن میسر می سازد. بزرگراه همدانی (حکیم) در جنوب شهرک مسکونی چیتگر واقع شده و در اصل از بین زمین این شهرک می گذرد. پهنه D شهرک چیتگر در جنوب بزرگراه همدانی قرار دارد و در آخر نیز در جوار این شهرک مسکونی و در جنوب آن پارک جنگلی چیتگر و باغ گیاه شناسی قرار دارد.

شهرک مسکونی چیتگر

پهنه A شهرک مسکونی چیتگر(بوستان)

جنوب شرقی شهرک مسکونی چیتگر پهنه A در 2 بلوک با تعداد طبقات مختلف احداث شده واز سال 93 به بعد به ترتیب اولویت به مالکین تحویل داده شده است.برج های پهنه A(بوستان) شامل 11 بلوک ارکیده 1 تا 11 و 10 بلوک پامچال که از ابتدا به این شکل نامگذاری شده بودند. ولی در حال حاضر ،برج های پامچال 7 و 8 با نام خلبانان شکاری ارتش که از ابتدا متعلق به اعضای این تعاونی ارتش بودند شناخته می شوند و برج های پامچال 9 و 10 نیز متعلق به سازمان قضایی ارتش ایران هستند و با این نام شناخته می شوند.

در برج های پهنه A(بوستان) شهرک مسکونی چیتگر پراکندگی تیپ های متنوع را می توان مشاهده کرد که از 64 متر یک خواب تا 225 متر در متراژهای مختلف و با تیپ های متنوع امکان انتخاب را برای سلایق مختلف و با کمترین بودجه برای خریداران این منطقه را فراهم کرده است. در منطقه 22 خریداران واحدهای با متراژ زیر 100متر در برج ها با محدودیت مواجه هستند و در بیشتر برج ها متراژ واحدها از 100 متر به بالا هستند .بیشترین تنوع متراژی زیر 100متر در منطقه 22 در پهنه A(بوستان) شهرک مسکونی چیتگر قرار دارد و همین مطلب باعث شده نگاه خریداران و سرمایه گزاران که تمایل به خرید واحدهایی با متراژهای پایین تر از 100متر دارند بیشتر معطوف به این قسمت از منطقه 22 باشد. برای سرمایه گذاران ملک مهمترین نکته در خرید واحدهای این شهرک مسکونی ،نقد شوندگی سریع نسبت به دیگر برج های منطقه 22 است که باعث شده نگاه ویژه تری نسبت به واحدهای برج های ارکیده و پامچال داشته باشند.

شهرک مسکونی چیتگر

مشخصات و امکانات شهرک مسکونی چیتگر

از مشخصات اصلی برج های ارکیده و پامچال در پهنه A(بوستان) سازه فلزی این برج ها است .سازه برج های ارکیده و پامچال فلزی با اتصالات پیچ و مهره با استانداردهای روز بنا شده اند که بیشترین مقاومت را در برابر زلزله دارند. همچنین این سازه فلزی در برابر حرارت بالا بیشترین مقاومت را از خود نشان داده است . در جهت هر چه سبکتر شدن سازه این برج ها دیوارها از جنس کناف پیش ساخته با عایق صوت و حرارت است که استفاده از این متریال برای دیوارهای داخلی واحدهای برج های ارکیده و پامچال باعث شده ، کمترین میزان صدا در واحدهای مجاور منتقل شود و همچنین به خاطر عایق حرارت کمترین دغدغه نسبت به خطرات آتش سوزی احتمالی را داشته باشند . برج های پهنه A شهرک مسکونی چیتگر دارای امکانات و مشاعات تقریبا یکسانی هستند. هر برج دارای محوطه اختصاصی و فضای سبز کار شده ، لابی اختصاصی برای هر برج ،آسانسورهای باری و نفربر ، سالن اجتماعات ، سالن ورزش فعال ، پارکینگ و انباری برای هر واحد هستند.

بیشتر بخوانید  برج فرزانگان

برج های پهنه A(بوستان) شهرک مسکونی چیتگر نزدیکترین پهنه به پارک جنگلی چیتگر و بازار بزرگ ایران مال و دریاچه چیتگر هستند .

شهرک مسکونی چیتگر

معرفی پهنه B (سروستان) شهرک مسکونی چیتگر

پهنه B(سروستان) در شمال زمین شهرک مسکونی چیتگر واقع شده است . این پهنه از شمال مشرف به بزرگراه خرازی و رشته کوه های شمالی است و واحدهای شمالی برجهایی که در ردیف اول این پهنه قرار دارند چشم اندازی ابدی خواهند داشت . در غرب پهنه B (سروستان) بلوار پژوهش واقع شده که عبور و مرور ساکنین برج های این پهنه را به بزرگراه های اصلی همدانی(حکیم) و تهران-کرج تسهیل می کند و در شرق پهنه B بازار بزرگ ایران مال قرار دارد که بعدها ساکنین برج های پهنه سروستان شهرک چیتگر با چند دقیقه پیاده روی به امکانات این مجموعه تفریحی و تجاری دسترسی خواهند داشت .

در جنوب پهنه B محور تجاری چهارباغ در بلواری عریض احداث خواهد شد که این محور جداکننده پهنهB از پهنه A  و C خواهد بود . همچنین در آینده امکان پیاده روی در این مسیر برای ساکنین این برج ها تا دریاچه فراهم خواهد شد .

شهرک چیتگر

مشخصات برج های پهنه B شهرک مسکونی چیتگر

پهنه B از 15 برج بلند مرتبه که 30 طبقه روی سطح زمین هستند تشکیل شده واز 4 برج G4 تا G1 و 6برج N6 تا N1 و برج های D , D1, D2 و برج B3 و برج شیشه ای الماس که متعلق به حفاظت اطلاعات ارتش ایران هستند تشکیل شده است . به غیر از 6 بلوک سری N که شکل ظاهری آنها از بالا به صورت هلالی شکل است بقیه برج ها به شکل 2 بلوک شرقی و غربی به هم پیوسته با لابی و ورودی مجزا احداث شده اند که از بالا این برج ها به شکل پروانه هستند.

برج های پروانه ای شکل G4 تا G1 در حال حاضر به بهره برداری رسیده و واحدها تحویل مالکین محترم شده اند .در برج های G متراژ واحدها از 75 متر یک خواب تا 386 متر 4 خوابه است .همانطور که ذکر شد این برج ها از 2 بلوک به هم چسبیده تشکیل شده که هر کدام دارای لابی مجزا هستند . برج های G دارای 5 لاین آسانسور حمل بار و نفر ، سالن اجتماعات ، سالن ورزش ، آنتن مرکزی ، محوطه سازی وسیع و فضای سبز اختصاصی ، محوطه بازی کودکان برای هر برج به صورت جداگانه هستند .

برج الماس یا شیشه ای متعلق به حفاظت اطلاعات ارتش است که در قسمت جنوب شرقی پهنه B قرار دارد و در آخرین مراحل ساخت و ساز قرار دارد . برج الماس با پنجره های قدی و یکسره ای که در واحدها تعبیه شده و بالکن های شیشه ای که در داخل واحدها کار شده ، باعث شده غالب نمای این برج را شیشه تشکیل داده و این برج ، به برج شیشه ای شهرک چیتگر معروف شود . واحدهای جنوبی این برج از چشم انداز خوبی برخوردارند. برج الماس نیز با امکانات کامل و مشاعات منحصر به فرد تحویل مالکین محترم خواهد شد.

برج B3 نیز در کنار برج الماس قرار دارد که این برج هم به شکل پروانه ای ساخته شده است و در آخرین مراحل نهایی ساخت قرار دارد . برج B3 نیز دارای مشاعاتی همچون سالن ورزش و اجتماعات و محوطه اختصاصی و همچنین ورودی و لابی جداگانه برای هر بلوک خواهد بود.

در ردیف بالایی پهنهB که رو به بزرگراه خرازی و کوه های شمالی است ، بعد از برج های سری G ، برج های سری N قرار دارند که در ردیف اول از غرب به شرق برج های N1 تا N4 و در ردیف پشت و در جنوب پهنهB از شرق به غرب به ترتیب برج های N5 و N6 قرار دارد.

برج های N در حال حاضر در مرحله اسکلت قرار دارند و همگی انتخاب واحد شده اند . خریداران و سرمایه گذارانی که تمایل به خرید پروژه های در حال ساخت با قیمت قطعی و طبقه و واحد مشخص دارند ، برج های N و D را برای سرمایه گذاری انتخاب می کنند . در پروژه های تعاونی مسکن دیگر در منطقه 22 خرید و فروش به صورت امتیاز و واریزی انجام می شود و واریزی به تعاونی بر اساس یک قرارداد ساخت علی الحساب انجام می شود . ولی در پروژه های بنیاد تعاون ارتش مانند برج های N و D قیمت ها قطعی بوده و براساس طبقه و واحد مشخص خرید و فروش انجام می شود و با توجه به قیمت روز، کل مبلغ پرداخت می شود و اقساطی دیگر وجود ندارد.

شهرک چیتگر

برج های N نیز در 30 طبقه احداث خواهد شد و این برج ها به شکل هلالی ساخته می شوند و مانند دیگر برج های این پهنه پروانه ای نیستند. متراژهای برج های N از 125 متر تا 151متر، همه واحدها 3خوابه و در هر طبقه 16 واحد قرار دارد.

بعد از برج های N و به طور مشخص بعد از برج N6 در جنوب پهنهB سه برج سری D قرار دارند که با نام های D , D2 , D3 نامگذاری شده اند و این 3برج نیز از 2 بلوک به هم چسبیده تشکیل شده و پروانه ای هستند .

از نظر پیشرفت فیزیکی برج های سریD در حال حاضر از برج های N جلوتر هستند . برج های سری D نیز در 30 طبقه اند و تیپ واحدها از 125 متری 3 خوابه تا 184 متری 3 خوابه است و در هر طبقه 18 واحد قرار دارد.

سازه برج های پهنه B فلزی و با اتصالات پیچ و مهره هستند که هم سرعت کار را افزایش می دهند و هم در برابر زلزله از مقاومت بیشتری برخوردارند . همچنین اتصالات پیچ و مهره نسبت به اتصالات جوش از مقاومت بیشتر سازه در برابر حرارت بالا خبر می دهد.در سازه های فلزی هدف سازندگان سبکی سازه و در عین حال بالاترین میزان مقاومت در برابر خطرات احتمالی خواهد بود . این برج ها نیز با بالاترین استانداردها و اصول و ضوابط ساخت و ساز در دست احداث هستند.

بیشتر بخوانید  سرمایه گذاری در منطقه 22

معرفی پهنه C(نارنجستان) شهرک مسکونی چیتگر

پهنه C شهرک مسکونی چیتگر ، متشکل از 8برج یا پروژه در دست احداث است که متعلق به تعاونی های زیر مجموعه ارتش هستند . پهنه C یا نارنجستان متعلق به تعاونی های نیروی زمینی ارتش(نزاجا) ، تعاونی نیروی هوایی ارتش ، تعاونی نیروی دریایی ارتش و تعاونی پدافند ارتش است .

موقعیت مکانی پهنه C شهرک چیتگر

پهنه C در شمال بزرگراه همدانی(حکیم) و شرق بلوار پژوهش و در جنوب غربی شهرک مسکونی چیتگر واقع شده است.

شهرک چیتگر

مشخصات پروژه های پهنه C شهرک چیتگر

در پهنه C بیشترین پیشرفت فیزیکی متعلق به برج های 1 و 2 نیروی زمینی ارتش است که در حال حاضر براساس رتبه اعضا انتخاب واحد شده اند و خریداران و سرمایه گذاران در این برج می توانند طبقه و واحد مشخص را خریداری کنند.

برج3 پروژه نیروی زمینی در مرحله اسکلت و دیوار چینی همزمان قرار دارد . برج 4 نیروی زمینی متعلق به شرکت سازنده است و توسط شرکت نپا سازه در دست احداث است و این برج نیز در مرحله اسکلت قرار دارد.

هر 4برج نیروی زمینی در 38طبقه در دست احداث است . در هر طبقه 14 واحد قرار دارد که از 93متر یک خواب تا 245 متر 3 خوابه وجود دارد.لازم به ذکر است این متراژهای اولیه بوده و در حال حاضر دچار تغییرات شده است .در برج های 3 و 4 نیروی زمینی امتیاز واحدها با این متراژها خرید و فروش می شوند. نقل و انتقال این پروژه با استعلام از تعاونی و در دفتر خود تعاونی انجام می شود . برای کسب اطلاع بیشتر در مورد پروژه های نیروی زمینی و کسب اطلاع از روند ساخت و قیمت روز برج های انتخاب واحد شده و امتیازهای این تعاونی با ما در تماس باشید .

شهرک چیتگر

در کنار پروژه نیروی زمینی ارتش و دقیقا در قسمت جنوب غربی پهنه C ، پروژه H2 متعلق به نیروی هوایی ارتش قرار دارد. سازه این برج فلزی و اتصالات پیچ و مهره است و اسکلت و دیوارچینی پروژه H2 به انجام رسیده و در مرحله نازک کاری قرار دارد . برج H2 از 2 بلوک به هم چسبیده تشکیل شده و به شکل یک سازه ی تو خالی احداث شده است. متراژ واحدهای پروژه H2 از 75 متر تا 190 متر است.

در حال حاضر انتخاب واحد در این پروژه انجام شده است و طبقه و واحد مشخص خرید و فروش می شود.

در شمال پروژه H2 ، بر بلوار پژوهش ، پروژه پدافند ارتش قرار دارد که به صورت مشارکتی توسط شرکت آرین سازه در حال ساخت است . این پروژه به صورت 60 درصد سهم سازنده و 40 درصد سهم تعاونی مشارکت شده است .

پروژه پدافند ارتش از 2 بلوک 32 و 40 طبقه تشکیل شده که از برج های بلند مرتبه منطقه محسوب می شود .امتیاز این پروژه به صورت قدرالسهم های 60 متری به اعضا واگذار شده  و به همین شکل نقل و انتقال می شود .

متراژ واحدهای پروژه پدافند 60 – 120- 180 – 240 متر هستند و از نظر پیشرفت فیزیکی از ضعیف ترین پروژه های منطقه است.

آخرین پروژه که در پهنه C معرفی می شود پروژه مرجان متعلق به نیروی دریایی ارتش است که بلندترین برج منطقه نام گرفته است . این پروژه در 42 طبقه از 2 بلوک به هم چسبیده تشکیل شده است و از کامل ترین برج های منطقه 22 خواهد شد. این پروژه با سازه فلزی مدرن و استثنایی در منطقه 22 و نیروگاه برق 4 مگاواتی که ساکنین آینده برج از بابت برق مصرفی بی نیاز از برق اصلی شهری خواهند بود. همچنین این پروژه با فناوری هوشمند مدیریت ساختمان و واحدها به صورت جداگانه برای هر واحد تحویل خواهد شد.

پهنه d شهرک چیتگر

معرفی پهنه D (طبیعت) شهرک مسکونی چیتگر

جنوبی ترین پهنه از پهنه های پنج گانه بنیاد تعاون ارتش ، پهنه D  یا پهنه طبیعت شهرک چیتگر است که در جنوب بزرگراه همدانی(حکیم) و از غرب بر بلوار پژوهش است و از شرق و جنوب رو به پارک جنگلی چیتگر و باغ ملی گیاه شناسی است و نسبت به دیگر پهنه های شهرک چیتگر موقعیتی بکر و منحصر به فرد را داراست .

این پهنه مانند دیگر پهنه های شهرک چیتگر به صورت قدرالسهم از ساخت به اعضای محترم ارتش تعلق گرفته و به هر عضو ارتش از ابتدا 50 متر اختصاص داده شده است . اعضای محترم ارتشی که در این پهنه عضو هستند در سال های 98 و 99 واریزی عضویت به تعاونی را انجام داده اند و در حال حاضر بر اساس سنوات عضو در هنگام ثبت نام در پروژه و موجودی طرح حکمت(کد 62) در هنگام ثبت نام و مبلغ واریزی که برای سال 98 یا 99 می تواند باشد ، اولویت بندی شده و در حال انتخاب واحدهای خود هستند . هر عضو برای انتخاب واحد باید دارای 100 متر قدرالسهم باشد . متراژ واحدهای این پروژه 110 – 115 – 120 متر است و اگر اعضا کسری سهم داشته باشند ، باقیمانده سهام را تعاونی به قیمت روز محاسبه و دریافت خواهد کرد . در حال حاضر این پهنه در مراحل اولیه ساخت و در مرحله فونداسیون است .

معرفی پهنه E شهرک مسکونی چیتگر

پهنه E شهرک مسکونی چیتگر در جنوب ایران مال قرار دارد و شرقی ترین پهنه شهرک چیتگر محسوب می شود . همچنین این پهنه از جنوب رو به پارک جنگلی چیتگر است و نزدیک ترین پهنه به دریاچه چیتگر است .

این پهنه دارای 4 برج 38طبقه در دست احداث است که احتمالا هر 4 بلوک به اعضای تعاونی های زیر مجموعه صنایع دفاع تعلق گرفته است. در حال حاضر از نظر پیشرفت فیزیکی فقط گودبرداری انجام شده  و اقدام خاصی صورت نگرفته است و تعاونی های صنایع دفاع در حال عضوگیری از اعضای زیر مجموعه های خود هستند و با توجه به متن قرارداد و بخشنامه های این تعاونی نقل و انتقال در این پروژه توسط تعاونی انجام نمی شود.

جهت کسب اطلاع از جزییات بیشتر در مورد برج های آماده و پروژه های در حال ساخت در شهرک مسکونی چیتگر و قیمت های به روز واحدها ، مشاورین ما آماده پاسخگویی و راهنمایی شما خریداران و سرمایه گذاران محترم خواهند بود.  

 

کارشناس فروش | آقای کریمی : 09390079693

4.1/5 - (41 امتیاز)

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقایسه لیست ها

تماس با ما