نتایج جستجوی شما

مزایا و معایب زندگی در طبقه همکف ساختمان

ارسال شده توسط admin بر 21 اردیبهشت, 1402
0

آپارتمان در طبقه همکف

طبقه همکف ساختمان بدون ارتفاع و پله است یعنی همسطح زمین است. این طبقه از ساختمان در زیر طبقه اول و در برخی موارد در طبقه زیرزمین یا منهای قرار دارد. این طبقه از ساختمان در ساختمان های شمالی یا جنوبی شرایط متفاوتی دارد و مزایا و معایب خاص خود را دارد. بنابراین هنگام خرید واحدهای همکف باید این موارد را در نظر داشته باشیم و با دید بهتری تصمیم گیری کنیم.

طبقه همکف در ساختمان های جنوبی

در ساختمان های جنوبی ابتدا وارد قسمت ساخت بنا می شویم و در انتهای زمین مربوطه یک حیاط داریم. بنابراین با توجه به شرایط ساخت و ساز در ساختمان های جنوبی، حیاط ساختمان اغلب در پشت واحد طبقه همکف قرار دارد و دسترسی به حیاط برای سایر واحدها امکان پذیر نیست. به دلیل در دسترس نبودن سایر واحدهای مسکونی در حیاط، واحدهای همکف رو به جنوب با حیاط اختصاصی را معرفی می کنیم که یکی از مزیت های این دسته از املاک می باشد.

لازم به ذکر است که واحدهای طبقه همکف در ساختمان های جنوبی معمولاً فاقد پارکینگ بوده و در عوض به حیاط مجموعه دسترسی دارند.

برج لبخند منطقه 22

طبقه همکف در ساختمان های شمالی

در ساختمان های شمالی پس از ورود به خانه ابتدا حیاط مجموعه را داریم. به عبارت دیگر، حیاط در ساختمان های شمالی برای عموم مستاجرین قابل دسترسی است. در ساختمان های شاملی معمولا مشکل پارکینگ کمتر است و پارکینگ نیز در طبقه همکف خواهد بود. واحدهای طبقه همکف شمالی معمولاً دارای یک حیاط در انتهای ساختمان هستند که به منظور تأمین نور کافی برای واحد تحقق می یابد. بنابراین یکی از مواردی که باید به آن توجه کرد میزان نور در طبقه همکف است.

طبقه همکف درب مستقل دارد

این دسته از واحدهای مسکونی با توجه به اینکه در طبقه همکف قرار دارند امکان داشتن ورودی مجزا از سایر واحدهای مسکونی را دارند و به همین دلیل در صورت داشتن ورودی مجزا به آنها واحد زمینی با درب مستقل می گویند. که گزینه خوبی برای مجردها، مشاغل، خانه، سالن های زیبایی، شرکت های خصوصی و غیره است. ضمناً اگر ملک مربوطه جنوبی و دو طبقه یعنی دو طبقه باشد و حیاط از کوچه پشت ملک ورودی داشته باشد مزیت دیگری برای این واحدها و در صورت امکان حیاط مجتمع است. قابل استفاده به عنوان پارکینگ و همچنین ورودی به صورت جداگانه استفاده می شود.

مزایای زندگی در طبقه همکف

زندگی در طبقه همکف شرایط خاص خود را دارد و برای برخی بسیار مهم است. اما به طور کلی و برای همه افراد می توان موارد زیر را از جمله مزایای واحدهای زمینی دانست.

  • عدم ایجاد اختلال و سر و صدای بچه ها برای کلاس های دیگر
  • در سطح زمین و بدون پله
  • دسترسی آسان به حیاط
  • درب های کشویی مستقل (در برخی موارد)
  • جابجایی مبلمان در مقایسه با طبقات بالاتر آسانتر است

رهن و اجاره آپارتمان در چیتگر

معایب زندگی در طبقه همکف

علاوه بر مزایای ذکر شده در بالا برای واحدهای زمینی، می توان به موارد زیر به عنوان معایب واحدهای زمینی اشاره کرد:

  • سر و صدای زیاد به دلیل رفت و آمد ساکنان طبقات بالا
  • وجود دود و بوی نامطبوع پارکینگ
  • سرما و گرمای نامناسب نسبت به طبقات بالاتر
  • نور بد
  • رطوبت بالا در واحدهای طبقه همکف نسبت به سایر طبقات

تفاوت قیمت طبقه همکف با سایر طبقات

با توجه به شرایط حاکم بر طبقه همکف، این دسته از املاک قیمت پایین تری نسبت به طبقات بالاتر دارد. معمولا اگر طبقات آپارتمان دارای آسانسور باشد با بالا رفتن طبقه قیمت آن افزایش می یابد اما اگر ساختمان مورد نظر قدیمی باشد و آسانسور نداشته باشد طبقات پایین قیمت بیشتری دارند. بنابراین تفاوت قیمت طبقه همکف با سایر طبقات بستگی به شرایط دارد و باید به صورت موردی بررسی شود اما به طور معمول در ساختمان های نوساز قیمت هر متر مربع آپارتمان افزایش می یابد.

خرید خانه یک طبقه

طبقات همکف با توجه به معایب ذکر شده به خصوص سر و صدای افراد و نزدیک بودن به پارکینگ ساختمان گزینه مناسبی برای خرید نمی باشد. بنابراین این دسته از واحدها برای سرمایه گذاری مناسب نیستند و باید در شرایط خاص و با در نظر گرفتن اولویت های زندگی انتخاب شوند. گاهی اوقات افراد به دلیل مشکلاتی مانند وجود بیمار، سالمند یا سالمند اقدام به خرید واحد طبقه همکف می کنند که می تواند برای آنها مفید باشد. اما توصیه می شود تا حد امکان از خرید واحد همکف خودداری و سرمایه مورد نظر را در طبقات بالاتر صرف کنید.

 

Rate this post

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقایسه لیست ها

تماس با ما